bästa råden jag har hört på länge (ja, om stil iaf)


31. Mode är dynamiskt och organiskt.
Det finns en anledning till att stil- och etikettböcker så snabbt blir inaktuella. Mode säger alltid emot sig själv, allt kommer tillbaka i nya former – bejaka nukänslan och lekfullheten.

32. Tänj på gränser.
Tänk motsatser och kombinationer som krockar. Det fula kan bli oväntat coolt och fint, som en smokingjacka med gympaskor.

33. Var ärlig mot dig själv.
Kläder och stil är ett sätt att uttrycka sig på och ingen är slav under några diktat. Blanda och skapa en egen look – det individuella i modet är det intressanta.

34. Bekvämlighet framför allt.
Alla plagg måste funka att röra sig i, att sitta i och ska inte bli förstörda av att användas.

35. Roliga t-shirtar.
Jag har en faiblesse för knäppa t-shirtar. Det är ett billigt och roligt sätt att ändra en outfit, med en kavaj eller mc-jacka över.

36. Köp kvalitetsstrumpbyxor!
Snåla aldrig på strumpbyxor. Jag rekommenderar Wolford velvet deluxe i 50 denier. Det ser propert ut även med en trashig klänning. Kvalitetsstrumpbyxor glänser inte, håller bättre och ger garanterat snyggare ben.

37. Använd dina kläder.
Spara inte på dina inköp, använd också de dyra plaggen. Särskilt om du köpt ett trend-
plagg som är mitt-i-prick för säsongen.

38. Strunta i stilråd baserade på figur och ålder.
Se på mode och kläder med en öppen syn. Passar plagg och färg och du trivs spelar figur och ålder ingen roll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0